søndag den 21. juli 2013

Uden 'reklame' intet salg - det gælder også en kommune

Uden kendskab til et produkt - intet salg, og ingen vækst.


TV2  Lorry var på sit årlige sommerbesøg i Frederikssund. Hvilken enestående mulighed for at sælge Frederikssund og skabe vækst.

Man kunne forvente en lovprisning af Frederikssunds herligheder og indsats for erhvervslivet for her er en tilbagevendende lejlighed til at sælge Kommunen med ‘trommer og piber’ ‘alt hvad remmer og tøjler kan holde,’ 'fuld tryk på kedlen,' og det hele stilles til rådighed ‘gratis.’  De kommer hvert år! Benyttede man sig af muligheden? Vurder selv ud fra disse klip.
Se først dette læserbrev i Lokalavisen: http://frederikssund.lokalavisen.dk/tv2-lorry-skuffede-


Se så indslagene her og vurder kvaliteten af ‘salgsarbejdet’ for Frederikssund.




Kan det gøres bedre? Nu har vi i det mindste et helt år til at forberede sig i.

Når man er på rejse i Sydeuropa er der ofte kamp om turisternes penge. I byerne går  ‘lovprisere’ af restauranter der befinder sig i sidegaderne, og derfor ikke så let får de oplagte strøgkunder, rundt og med deres venlige attitude og overtalelsesevner overtaler de kunder til at prøve deres etablissement. Disse ‘lovprisere’ får dermed gelejdet turisten til en kulinarisk oplevelse som vedkommende måske ikke ville have fået på den fancy strøgrestaurant (og ofte til en rimelig pris). Det er nemlig sidegaderestaurantens eneste mulighed for at overleve og få større omsætning.

Frederikssund mangler i den grad professionelle lovprisere af vor, undskyld, lige for tiden, ‘sidegadekommune’ der halter bagefter på alt for mange områder i undersøgelser over hvilke kommuner der ligger positivt i top i ‘kundernes’ bevidsthed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar