Først denne om situationen.
Her er VÆKST-team Frederikssund Kommunes indstilling:
En af tingene der giver succes i Stockholm er en fast tilknyttet vækstfokuseret kommunal medarbejder der hjælper interesserede virksomheder med at finde det helt rigtige domicil. Er det et ledigt erhvervslokale man søger - hjælper man. Er det en byggegrund - finder man det helt rigtige sted. Er det almindelig rådgivning og orientering - står man til personlig rådighed. Ikke noget med at henvise til en måske meget lidt inspirerende hjemmeside. Man er aktiv. Er det samarbejdspartnere forsøger man at linke disse.
Kort sagt har man en målrettet fokus på en virkelig fin service. Det igen betyder at den interesserede virksomhed får langt større motivation til at slå sig ned i Stockholm. Ydermere 'slipper' den kommunale medarbejder ikke 'kunden' før der er fundet en løsning alle parter er tjent med.
Var det noget Frederikssund kunne bruge? Vi er også en del af Hovedstadsregionen, og hvis vi viser at kommunal service over for erhvervslivet hos os er i sær/topklasse, og midlerne er sådan set enkle, logiske kan vi få flere virksomheder til kommunen. At omkostningen til indsatsen mangefold vil blive tjent ind er kun yderligere et incitament til at få kopieret Stockholms strategi og få succes.
Ja, imødekommenhed og god service har altid givet kunder i butikken, uanset om det er røgede makrel eller en byggegrund.
SvarSlet